Loading...
valuezone 2018-01-22T14:42:30+00:00

ValueZone = Sales Systeem = Ready to Use  

De 6 beloftes van de ValueZone

Nieuwe medewerkers sneller én beter ingewerkt

Het voelt zo eenvoudig als een stekker in het stopcontact steken.

Sales Personeel aannemen is zo risicovol als gokken in het casino.

Er gaat zo veel geld om in het werven en inwerken van nieuw sales personeel. 1 op de 2 is niet succesvol en verlaat het bedrijf zonder succes binnen 18 maanden. Veel geld armer en frustratie rijker proberen we het dan maar weer opnieuw. Vervangen van een medewerker kost gemiddeld 1 bruto jaarsalaris, een mislukte aanname 50K. Is het de moeite waard om eens naar alternatieven te kijken?

Makkelijker en consistent coachen

Coaching voelt aan als je tweede natuur.

Zitten coaches van voetbal teams ook achter hun computer tijdens de wedstrijd?

Coaching is het meest onaangeraakte onderwerp in sales. Als het gaat om coaching liggen de smoezen klaar om het niet te doen. Te druk met andere dingen is een veelgehoorde. Veel sales medewerkers vertrekken door de slechte band met hun sales manager. De oplossing is het gewoon te gaan doen. Ben je benieuwd hoe je dit als beste kunt doen?

Betere en relevante content beschikbaar in iedere interactie

Met de juiste content op zak ben je onoverwinnelijk.

Content ontwikkelen is geen kunst, relevante content ontwikkelen wel

Iedere medewerker, van junior tot senior, moet zo snel mogelijk over goede direct te gebruiken content beschikken om deze in prospecting en gesprekken toe te passen. Sales gebruikt nog steeds slechts 20% van het materiaal van Marketing en ontwikkelt zelf nog 20% aan eigen materiaal om in te zetten. Deze tijd is weggegooid geld en wordt hierdoor niet aan directe sales activiteiten besteed. Dit kan en moet echt anders, ben je benieuwd hoe?

Hoger rendement uit sales software en tools

Je kunt een paard naar het water begeleiden maar niet water laten drinken.

Een innovatieve sales tool gaat niet uit zichzelf rendement maken.

Wat worden er steeds mooiere en slimmere sales tools ontwikkeld. Zonder begeleiding en duidelijke doelstellingen zullen deze tools niet het verwachte resultaat gaan opleveren en niet geadopteerd worden door je sales team. Maak het aantrekkelijk om de tools te gebruiken door het als een duidelijk onderdeel in hun systeem van werken op te nemen. Ben je benieuwd hoe de ValueZone jou meer rendement laat halen uit (bestaande) software en tools?

Sales KPI's waar jij invloed op hebt

Rapportages die voor iedereen begrijpelijk én behapbaar zijn.

De meest geavanceerde high tech dashboards geven je nog géén controle

Tel het aantal rapportages eens waar je zogenaamd op stuurt? Op welke heb je nou echt direct invloed op om te verbeteren? De sales rapportage code is gekraakt en wij kennen ‘m. Dit betekent alleen nog niet dat de data eenvoudig verkrijgbaar is. Wij kennen de code en weten hoe jij de data boven water kunt krijgen om het enige inzicht te krijgen waar jij én je gehele sales organisatie wat aan heeft. Ben jij benieuwd naar de code en onze aanpak?

Een hogere sales effectiviteit

Neem geen genoegen meer met de 80 / 20 regel.

Om een sales medewerker succesvol te laten zijn is meer nodig dan een goed salaris.

Effectiviteit is vanuit zichzelf een containerbegrip, het zegt alleen wel veel over de gezondheid van jouw sales organisatie. 40% van alle sales medewerkers haalt hun targets structureel niet. Dit treft de beste organisaties onder ons alleen niet of veel minder. Hoe doen zij dat? Zij zorgen er voor dat hun sales medewerkers door klanten gezien worden als “Trusted Advisor” in plaats van domme verkoper. Zorg dat 80% van je sales 80% van je omzet binnen haalt. Ben jij benieuwd hoe wij er voor zorgen dat jouw sales medewerkers als adviseur gezien worden? En hiermee jouw sales effectiviteit ook omhoog gaat?

De ValueZone voegt waarde toe aan 3 elementen

De ValueZone kent met haar methode waarde toe aan de 3 belangrijkste P’s: “Product, Process, People”.

Stap 1: Ontwikkel de Waarde Propositie(s) voor je dienst(en) en doelgroep(en)

Tijdens deze stap zetten we de belangrijkste basis van waar het om draait in Sales, waarde op tafel krijgen die voor de klant relevant is. Maak gebruik van onze kennis van zowel Sales als Marketing als de ICT branche en kom tot resultaten waar iedereen wat aan heeft.

Waarde met deze stap:

Word direct goed zichtbaar en relevant voor je doelgroep. Schakel sneller en beter met je klant en voer waardevolle gesprekken die leiden tot meer opdrachten met ook nog eens hogere orderwaardes.

Leer Meer
ValueZone Training

Stap 2: Breng waarde in je diensten en in alle stappen van het sales proces

We voegen de uitwerking van de waarde propositie(s) toe aan het kant en klare op waarde toegespitste sales proces of aan het sales proces dat je al hebt. We zorgen er samen voor dat je waarde wordt gezien, deze aantoonbaar, haalbaar en meetbaar is en ook als zodanig door de klant wordt ervaren.

Waarde met deze stap:

De lengte van je sales processen wordt korter en je houdt meer tijd over voor de trajecten die er toe doen. Je onderscheidt je, met gerichte waarde in het sales proces, van je concurrent en je klant voelt zich gehoord en serieus genomen.

Bekijk Waarde Sales Proces
Value Training

Stap 3: Transformeer je sales professionals in trusted business advisors

Gooi de meeste basis regels van verkoop, zoals Always Be Closing, over boord en ga op gelijk niveau en op basis van wederzijds respect en oprechte interesse met elkaar in gesprek. Wees trots op je vak en help je klant om een hoogwaardig besluit te nemen. Ga voor de oplossing die de klant het hoogste rendement oplevert en het risico om te veranderen zo laag mogelijk. Ook al is dit niet altijd jouw oplossing.

Waarde met deze stap:

We zorgen er voor dat je team handelt vanuit een hoge eigenwaarde. Dit brengt hen stabiliteit, positiviteit en maakt ze veerkrachtig in hun vak. Door zich minder als doorsnee verkoper te gedragen leidt dit tot meer deals en een hoge klanttevredenheid.

ValueZone Training

De ValueZone is naar wens in te zetten 

De ValueZone kan als geheel of in onderdelen in gebruik worden genomen. Het startpunt kan een aparte Waarde Propositie sessie of de ValueZone Basis “training” zijn, die beiden bedrijfsspecifiek op locatie plaats vinden. Tijdens deze ruim gespreide training implementeer jij de ValueZone vervolgens zelf in jouw organisatie. Kies je voor Coaching dan helpen wij daar ook bij. Tot slot kunnen wij de software leveren die wij aanbevelen bij de ValueZone óf wij helpen bij de vertaling naar de software die reeds aanwezig is. Zodra deze laatste stap gezet is kun je stellen dat je een volledig “Sales Systeem” in de lucht hebt waar alle ValueZone sales beloftes mee worden waargemaakt.     

ValueZone Basis

9000,-eenmalig
  • 6 dagdelen
  • Op locatie van de klant
  • Maximaal 20 deelnemers
  • Voor Marketing & Sales Professionals en Management
  • Enige ervaring met Marketing en Sales vereist
  • Voor ieder functieniveau: Medewerker, Manager, Directie
  • Start in overleg, doorlooptijd 3 maanden
  • Implementatie ValueZone door Opdrachtgever
  • Op basis van situatie Opdrachtgever
  • Wij doneren 500 Euro aan Villa Joep

+ Coaching

11000,-eenmalig
  • 12 sessies
  • 4 op locatie / 8 online
  • Maximaal 20 deelnemers
  • Voor Marketing & Sales Professionals en Management
  • Enige ervaring met Marketing en Sales vereist
  • Voor ieder functieniveau: Medewerker, Manager, Directie
  • Start parallel aan ValueZone Basis, doorlooptijd 12 maanden
  • Implementatie ValueZone met ValueZone
  • Op basis van situatie Opdrachtgever
  • Wij doneren 500 Euro aan Villa Joep

Blogs.

De 5 noodzakelijke voornemens in sales en marketing

december 5, 2017|0 Comments

Mensen die mij kennen weten dat ik een groot voorstander en liefhebber ben van nieuwe [...]

Ga voor een Sales Systeem

november 21, 2017|0 Comments

Ga voor een Sales Systeem Sales is veranderd en ik zie veel paniekvoetbal om mij [...]

Waarde bij het Woord voegen

november 6, 2017|0 Comments

Er is geen term die zo veel genoemd wordt in sales als waarde. “Je moet [...]

GEEF INHOUD AAN WAARDE

Laten we over waarde praten.