sales proces software membrain 2017-11-03T12:32:03+00:00

Sales Proces Software

Er zijn niet veel software oplossingen die zich uitsluitend focussen op geavanceerde sales processen. Na grondig onderzoek en met inmiddels veel ervaring steekt Membrain hier wat ons betreft met kop en schouders boven uit. Membrain heeft zich inmiddels ontwikkeld tot een volledige sales enablement platform. Niet voor niets hebben zij vorig jaar de bekroning gekregen het beste sales enablement platform ter wereld te bieden.

  • Sales Proces Gericht – iedere denkbare stap is op een geavanceerde wijze onderdeel van Membrain en ontwikkeld op progressie.

  • Razendsnel – Vele malen sneller dan de grootste CRM partijen op de markt.

  • Intuïtief en Gebruikersvriendelijk –Minimale muisklikken en ontworpen vanuit het perspectief van een sales professional.

Wij zijn business partner van Membrain zodat we direct toegang hebben tot de bron en de Nederlandse B2B markt als beste kunnen bedienen. Zolang Membrain de beste op het gebied van sales proces software is mag je van ons verwachten dat we je hier volledig in bijstaan. Op de site van Membrain is veel aanvullende informatie in het Engels te lezen. Je kunt natuurlijk altijd contact met ons opnemen als je specifieke vragen hebt of in het Nederlands geïnformeerd wenst te worden.

Ga naar Membrain.com

We hebben de belangrijkste eigenschappen, waaraan sales proces software dient te voldoen, voor je op in kaart gebracht. Neem deze eisen op in je zoektocht naar de juiste sales proces software, waar we je graag bij helpen. We gaan altijd voor de oplossing die als beste bij de bestaande situatie van de klant past, het sales proces en de gewenste wijze van borging ervan staat voorop.

Actie

1. Terugkerende activiteiten (bijv. 1e afspraak gepland) in het sales proces zijn gericht op progressie.
2. Belangrijke mijlpalen (bijv. RFP ontvangen) horen thuis in het sales proces.
3. Uitkomsten van activiteiten (bijv. opportunity gekwalificeerd) eenvoudig vastleggen in het sales proces.

GA NIET VOOR ACTIE MAAR VOOR SLIMME ACTIE

Methode

4. Breng je sales methode (bijv. consultative selling) onder in het sales proces. 
5. De software dient ieder playbook (bijv. proces bij aanbesteding of strategie op visie) scenario te steunen.
6. Methode ondersteuning zoals tips, krachtige vragen ( bijv. SPIN) op de juiste plek in het sales proces.

LAAT JE BIJ IEDERE WENDING STEUNEN DOOR DE METHODE

Coaching

7. Het is handig om allerlei content (bijv. trainingsmateriaal, how to video’s, SPIN vragen) op de juiste plek in het sales proces beschikbaar te stellen.
8. Kies voor intelligente software dat zelf in staat is te coachen én managers op de hoogte stelt wie welke hulp wanneer nodig is.
9. Coaching moet op opportunity niveau mogelijk zijn, dit is het krachtigst en levert iedereen het meeste op.

WERKEN MET EEN SALES PROCES MAAKT HET OPEENS MOGELIJK EENVOUDIG TE COACHEN

Analyse

10. Geavanceerde Win / Loss Analyse is een grote must bij de selectie van sales proces software.
11. Doelen (sales targets) op slimme wijze integreren met het sales proces geeft optimale grip en controle en de mogelijkheid bij te sturen als dat nodig is. Een niet te onderschatten functie die wat ons betreft in de software moet zitten.
12. Een gedetailleerde analyse van het sales proces geeft precies inzicht in wat wel en niet werkt en de mogelijkheid om het sales proces tot in perfectie te verbeteren. Vraag naar de aanwezige best practice rapportages en BI mogelijkheden. 

MAAK DE JUISTE BESLISSINGEN EN DOE DE JUISTE DINGEN

Impressie Sales Proces Software Membrain

Blogs over Sales Proces Software

Het wel of niet gebruiken van sales proces software hangt sterk af van de mate waarin je procesgericht werkt. Dat wat de beste organisaties ter wereld kenmerkt is dat zij allen met een dynamisch sales proces werken en gezien worden als trusted advisor. Laat je inspireren in onze blogs over het sales proces en overweeg ook de stap te zetten.

Hoe verkopers écht denken over je CRM

Het is geen geheim dat adoptie door gebruikers een van de grootste obstakels is bij een succesvolle CRM implementatie. Volgens een studie van Merkle mislukt circa 63% van de grote CRM implementaties, en 49% van deze gevallen zijn toe te wijzen [...]

GET IN TOUCH

Contact.

LET’S TALK.