Veerkracht van Sales

Als weerloze baby zijn we allemaal uitgerust met een flinke dosis veerkracht. Rond ons eerste jaar krijgt het begrip ‘vallen en opstaan’ al een heel letterlijke betekenis. Vervolgens zijn we bont en blauw van het leren fietsen en volgt de A B C van zwemles (die ons als sales is blijven achtervolgen in de vorm van Always Be Closing). Na ontelbare vallen en ontsnappingen aan de verdrinkingsdood is er geen enkel moment geweest dat we dachten “lk hou het bij kruipen” of “fietsen, ik wacht wel tot ik 18 ben en mijn rijbewijs heb”.

Op de een of andere manier, brokkelt onze veerkracht af, kunnen we minder goed omgaan met tegenslagen en zijn we geneigd om sneller op te geven. Voor Sales is veerkracht essentieel!

A rejection is nothing more than a necessary step in the pursuit of success

Sales professionals krijgen mentaal veel te verduren; dagelijkse afwijzingen, een hoge werkdruk gepaard met eeuwige onzekerheid en continu overtreffende doelen in een veranderlijke omgeving. Daarnaast ben jij als sales het gezicht van de organisatie. De frontlinie, verantwoordelijk om de economie en het bedrijf draaiende te houden. Veerkracht is het fundament van jouw succes. Hoe snel herpak je jezelf na een verloren deal? In welke mate ga jij of jouw salesteam uitdagingen aan? Blijft de overall focus (mindset) op toekomstige prestaties of bezwijkt een enkeling aan het huidige resultaat? Hoe lap je jezelf of de gewonden weer op?

De Word Class Sales houdt zes pijlers aan om succesvol te zijn en te blijven. Want wie eenmaal hoog vliegt, wil niet dalen. Van sterke karaktereigenschappen zoals leiderschap en doorzettingsvermogen tot ‘zachte’ competenties zoals positivisme. Bovenal gaat het om vertrouwen in uitdaging en – daar komt ie – afwijzing. Juist dat laatste vraagt om een ongekende veerkracht en daardoor een vruchtbare ‘loss-deal’ traumaverwerking.

Wil je ook bij de World Class Sales horen en meer informatie over de (befaamde) zes pijlers? We helpen je graag, it’s your call!

Aan het werk

Genoeg gepraat, tijd voor het verhogen van jouw veerkracht.

  • Identificeer jouw ontwikkelpunten en wees eerlijk; waar mis je veerkracht?
  • Onderzoek vooruitgang en plan. Leermomenten hebben vaak een aanwijsbare oorzaak. Herken je de neerwaartse spiraal? Schrijf deze uit en bedenk een manier om weer op te staan zonder pijn.
  • Focus! Welk ontwikkelpunt springt er het meeste uit en kun je verbeteren? Ontwikkel één actiepunt per keer. Binnen no-time beheers je het hele (kern)gebied.

 


We gaan graag met je in gesprek over ontwikkelpunten, het verhogen van jouw veerkracht en/of de algehele mindset. Toon je sales- en daadkracht en verhoog je resultaat. It’s your call.

By | 2018-02-19T18:41:52+00:00 november 4th, 2017|Mindset|0 Comments

About the Author:

Ik ben partner bij SalesBreakThrough met het specialisme Mindset en Sales. Ik heb jarenlang ervaring in Salesmanagement in verschillende branches. Zo lang ik mij kan herinneren heeft het menselijk gedrag en denkpatronen mij enorm geïntrigeerd. Binnen SalesBreakThrough breng ik Mindset en Sales samen. In mijn werk geeft ik organisaties en hun medewerkers een kijkje in het menselijk brein. Waarom doen we wat we doen? Wat houdt ons tegen om succesvol te zijn. Belangrijke elementen zijn mentale veerkracht, hoe herstel je als Sales van een “nee”?. Ook focus is een belangrijk element die steeds vaker op de proef wordt gesteld. Een van mijn doelen is een mentale veerkrachtige en succesvolle salesomgeving. Met behulp van inzicht in psychologie en de juiste mindset kunnen we voor alle sales generaties een positieve en effectieve werkomgeving creëren. Daar zet ik mij graag voor in.