Salesforce.com Voor Sales

Als je Salesforce als enige CRM oplossing hebt draaien, je hier veel in geïnvesteerd hebt, én de verwachting had dat het dé ruggengraat van je effectieve sales organisatie zou worden ben je waarschijnlijk van de koude kermis thuis gekomen. Het is alleen niet jouw schuld dat het geen dienst doet als effectieve sales motor.

Het komt door de software!

Salesforce was de eerste in de cloud, vele jaren geleden! En heeft een imago opgebouwd dat niemand ontslagen wordt als het gekocht wordt maar niet succesvol is, wat op zich een knappe prestatie is. Knap in een markt waarbij 1 op de 2 CRM implementaties nog steeds faalt. Kiezen voor Salesforce vermindert dan kennelijk het risico voor een CEO, de hele wereld werkt er immers mee en hoe kan dat dan een verkeerde keuze zijn als het toch niet gelukt is? Maar dit mag toch niet de reden zijn om de keuze voor Salesforce te rechtvaardigen?

Er zijn meer verkeerde aannames waarop te vaak voor Salesforce wordt gekozen om de sales doelen mee in te vullen:

  • Salesforce moet wel fantastisch zijn omdat er zo veel mensen gebruik van maken.
  • Het loggen van activiteiten in Salesforce helpt om effectiever te verkopen.
  • Het kan gecustomized worden zodat het precies doet wat ik wil.

Dit zijn allen verkeerde aannames om deze keuze te op te baseren. Salesgoeroe Dave Kurlan maakt een mooi vergelijk met een auto. Salesforce kopen en verwachten dat het de sales effectiviteit verhoogt is als een auto kopen met alle toeters en bellen zonder motor en versnelling.

Een aantal zaken dat Salesforce standaard NIET kan voor Sales:

  •  Het je makkelijk maken om je sales strategie uit te voeren.
  • Je team helpen om met de juiste methodiek te leren werken, vaardigheden te verbeteren en gedrag te veranderen.
  • Sales managers uit te rusten met coaching functies om salesprofessionals beter te laten presteren.
  • Optimaliseren van je sales strategie om concurrentievoordeel te behalen.

Als je tot de weinige bedrijven behoort die dit toch WEL is gelukt, CHAPEAU! De meesten hebben tevergeefs geprobeerd om bovenstaande zaken met veel pijn en moeite voor elkaar te krijgen. Maar worstel niet verder!

Gooi Salesforce niet over boord!

Ik wil je niet van Salesforce af en naar Membrain toe praten. Uiteraard kan dit maar hoeft absoluut niet. Salesforce kan namelijk op andere elementen wel een krachtige tool zijn. En zo langzamerhand wordt Salesforce meer een ERP pakket (inmiddels volledige oplossingen voor Finance, Cure en Field Service Management) en laat het de focus op “alleen” CRM steeds meer los.

Heb je Salesforce dus al in huis en verdient het zich terug door andere functies in je bedrijf? Overweeg dan eens om Membrain toe te voegen aan Salesforce, zónder Salesforce te verlaten en in dezelfde user interface! Dit kan met de nieuwste Membrain plug-in.

Als je dit doet dan wordt je sales organisatie eindelijk in staat gesteld om:

  • Een sales strategie adoptie aan te moedigen door de gehele organisatie.
  • Een mijlpaal gedreven sales proces te bouwen gebaseerd op best practices.
  • Progressie (niet alleen activiteit) van iedere salesprofessional te zien en meten, bij iedere deal.
  • Coaching functies te faciliteren en je salesprofessionals met self-coaching te stimuleren.
  • Sales training gerelateerd en ander faciliterend materiaal te integreren.
  • Dynamisch te reageren op iedere sales opportunity om salesprofessionals te begeleiden.
  • Kritische data te tracken op een gedetailleerd niveau, inclusief de rollen van stakeholders, houding en invloed.
  • Sales specifieke dashboards te tonen die verder gaan dan snapshots om trends en inzicht te verkrijgen.
  • Nieuwe kennis aan te moedigen om te gebruiken zodat het van kennis naar vaardigheid en naar gewoonte verschuift.
  • Acurate forecasts te leveren.

Breng de sales effectiviteit motor naar Salesforce

Op een geavanceerde wijze kan Membrain als plug-in worden aangesloten op je Salesforce omgeving. Met deze plug-in is alle opportunity management / sales proces functionaliteit direct beschikbaar. Op dit moment is de Salesforce Opportunity Management Plug-In gelimiteerd verkrijgbaar. Als je de plug-in wilt proberen of een demonstratie wenst neem dan contact met ons op. Ik ben er in ieder geval erg enthousiast over omdat vanaf nu de kracht van Membrain voor de grote groep Salesforce gebruikers bereikbaar wordt!


Eric Boers

Eric is eigenaar van het bedrijf SalesBreakThrough, business partner vaIMG_0167n het wereldwijd #1 sales effectiviteit platform Membrain, dat het mogelijk maakt je sales strategie uit te voeren. Met zijn vele jaren ervaring in de software branche, waarvan een groot aantal in de CRM,  heeft hij zich verbonden aan Membrain omdat deze oplossing alles bevat waar een sales professional wél op zit te wachten. Eric heeft een grote passie voor zowel Sales als Marketing en streeft er naar dat deze afdelingen als één team functioneren.

linkedintwitter

 

By | 2017-10-20T10:30:33+00:00 december 19, 2016|