Geef Je Leads, Prospects en Klanten de Ideale Beleving!

Laatst was ik op een Marketing Automation seminar waarbij 75% van de lezingen ging over de Customer Journey. Wat me op viel, naast alle moeilijke termen die er werden rondgeslingerd, was de mate waarin Sales er niet in voor kwam. Een deel was wel toe te wijzen aan online sales en de consumentenmarkt. Bij de Business 2 Business(B2B) voorbeelden, waar nog met een verkoop buitendienst gewerkt wordt, werd er nagenoeg niet over gesproken. Alsof de “Journey” bij de verkoop buitendienst ophoudt??

Contacten bij bedrijven krijgen dus een hele batterij aan inspiratie over zich heen vanuit Marketing Automation zoals white papers, webinars, tip & tricks, blogs, etc. Zodra de lead dus het stempel Marketing Qualified Lead krijgt is het aan de Accountmanager om de Lead dezelfde hoeveelheid consistente aandacht te geven. Of de Lead deze aandacht krijgt en of de boodschap ook consistent doorloopt is maar de vraag.

Dit verbaasde me aan de ene kant, aan de andere kant ook totaal niet. De Customer Journey kun je namelijk eigenlijk heel goed vergelijken met een proces. En het merendeel van de bedrijven maakt volgens onderzoek nog steeds geen gebruik van een standaard sales proces, laat staan een gestroomlijnd en geautomatiseerde.

Marketing ziet het niet als haar verantwoordelijkheid deze lijn van Automation door te trekken naar Sales. En kennelijk voelen Sales Directors zich tevens (nog) niet geroepen om hier invulling aan te geven. Is dit een kans voor de ambitieuze Sales Directors onder ons?

Ik heb zelf zowel een Marketing als Sales achtergrond en kan dus een aardige brug slaan tussen deze twee gebieden. Ook met Marketing Automation ben ik niet onbekend. Ik ben de uitdaging aangegaan om voor Sales, ik blijf even in dezelfde terminologie, een Sales Automation op te zetten. Hiervoor heb ik de software branche als voorbeeld genomen. Dit omdat ik hier de meeste ervaring in heb en zij tevens de branche zijn die dit soort initiatieven als eerste adopteren. Dit is uiteraard ook door te trekken naar vrijwel iedere andere branche, waar ik dan ook graag bij assisteer.

Je moet deze Sales Automation niet als een 100% geautomatiseerd geheel zien. Zie het meer als een navigatiesysteem die de Sales begeleidt in de “Journey” die hij/zij met de lead/prospect/klant af legt.

Voor nu wil ik je graag uitnodigen om op 1 november 2016 om 15:30 aanstaande aan te haken bij een webinar die ik zal verzorgen waarbij ik deze Sales Automation zal laten zien. Hiermee ben je in staat om de optimale beleving te bieden aan al je leads, prospects en klanten. Van eerste contact tot oplevering van het project, van offerte tot factuur, van lead tot ex-klant.

Claim dus snel je plek en ik zie je graag 1 november! Als je niet kunt geef je dan toch op. Dan stuur ik je het webinar naderhand op zodat je dit kunt bekijken als het jou uit komt.

Over Membrain

Membrain is een Sales CRM oplossing die in de kern ontwikkeld is om organisaties te helpen hun sales doelstellingen te behalen. Membrain is in te zetten als volledige CRM oplossing, add-on op een bestaand CRM pakket of als separate sales oplossing. Membrain is een 100% cloud oplossing, is binnen 14 dagen volledig in gebruik te nemen, behoeft nagenoeg geen training en ingewikkeld applicatiebeheer en is eenvoudig te integreren met vele markt standaarden zoals Office 365, Google en Hubspot.

Membrain is in 2013 en 2014 als beste CRM oplossing op de markt bekroond volgens Top Sales World. Tevens heeft Membrain lovende klantrecensies volgens het gebruikersplatform G2Crowd.  https://www.g2crowd.com/products/membrain/reviews

Over SalesBreakThrough

SalesBreakThrough (SBT) levert Membrain aan organisaties in Nederland en begeleidt hen bij het in gebruik nemen van deze oplossing. SBT brengt veel sales en CRM ervaring van waaruit zij organisaties helpen bij de vertaling van hun businessplan en doelen naar Membrain. Zij leveren diverse best practice inrichtingen om haar klanten goed op weg te helpen en tevreden te stellen.

Wij denken graag mee over hoe wij dat extra stukje klantbeleving kunnen brengen in uw Sales proces. 

Neem contact op

By | 2017-10-20T11:35:03+00:00 oktober 5, 2016|