Breng het sales boek tot leven!

Van welke Sales Methode word jij enthousiast?

Heb je dat ook wel eens? Dan lees je een boek over sales, word je enthousiast en raak je geïnspireerd en wil je er direct mee aan de slag? Je pakt een notitieblok en begint ideeën op te schrijven hoe dit voor jou kan werken. Ik heb dat bijvoorbeeld gehad met het boek SPIN selling van Neil Rackham. Ik heb daar zelfs een praktijkboek van waarbij je allerlei praktijk oefeningen kunt doen toegespitst op je eigen bedrijf. Die deed ik dan ook keurig en ik kwam tot de mooiste en meest krachtige Implicatievragen en Nuttig effect vragen waarmee ik de klant zonder twijfel zou gaan overtuigen om van me te kopen. Alleen zie ik dat de stap van deze oefeningen naar je werk te brengen er toch eentje is die voor velen maar moeilijk te overbruggen is. De stap van theorie naar praktijk! Pas jij ze toe in de praktijk? En als je dat al doet, doet je collega dat ook? En je andere collega’s? Welke vragen werken wel, welke werken niet?

Eigenlijk is het zonde als het niet lukt om dit naar de praktijk te brengen. Veel van de sales methodieken hebben zich bij veel bedrijven reeds in het veld bewezen. Hoe krijgen zij het dan wel voor elkaar dit succesvol in de praktijk te brengen? Jawel.. met behulp van automatisering. En dat is precies waarom Membrain gemaakt is. Membrain brengt bewezen theorie naar de praktijk!

Dus de vraag is, van welke sales methodiek word jij het meest enthousiast? Welke zou jij graag in de praktijk willen brengen bij je organisatie en je sales team? De SPIN Selling methode met het stellen van krachtige vragen op het juiste moment aan de juiste persoon? Baseline Selling waarbij je de honken stuk voor stuk passeert en niets je ontgaat en je de exacte drijfveren van je contactpersoon te weten komt? Of wordt het de Challenger Sale waarbij je je geheel verplaatst in het proces van de koper en hem doet inzien wat hij exact nodig heeft?  Of een combinatie van methodieken met een eigen werkwijze?

We hebben de diverse sales methodieken overzichtelijk voor je op een rij gezet, zodat je deze met goed met elkaar kunt vergelijken. En ook inzicht krijgt in hoe deze zich tot elkaar verhouden. Hierdoor kun jij slimmere beslissingen nemen waar je in wilt investeren.

STUUR MIJ DE 10 SALES METHODIEKEN DIE DOOR DIRECTEUREN BEOORDEELD EN VERGELEKEN ZIJN:

Wij adviseren je in ieder geval om eerst de fundering goed neer te zetten voordat je de meest geschikte sales methodiek bij je sales team gaat introduceren. Als je een bureau inschakelt om deze methodiek aan je team over te brengen adviseren we je om eerst goed na te denken hoe deze methodiek in de praktijk wordt gebracht, zodat als je team enthousiast is geworden van de training en morgen direct aan de slag wil zij dit ook kunnen doen en zowel sales als sales management vanaf het eerste moment dezelfde taal spreekt.

Neem contact met ons op en zet met ons het fundament voor je sales methodiek en sales proces waarin alle facetten aanwezig zijn om hier een groot succes van te maken. We hebben de beschikking over meerdere best practices en komen graag tot de methodiek die precies bij jou past.

Over Membrain

Membrain is een Sales CRM oplossing die in de kern ontwikkeld is om organisaties te helpen hun sales doelstellingen te behalen. Membrain is in te zetten als volledige CRM oplossing, add-on op een bestaand CRM pakket of als separate sales oplossing. Membrain is een 100% cloud oplossing, is binnen 14 dagen volledig in gebruik te nemen, behoeft nagenoeg geen training en ingewikkeld applicatiebeheer en is eenvoudig te integreren met vele markt standaarden zoals Office 365, Google en Hubspot.

Membrain is in 2013 en 2014 als beste CRM oplossing op de markt bekroond volgens Top Sales World, en in 2016 als beste Sales & Marketing Enablement Software. Tevens heeft Membrain lovende klantrecensies volgens het gebruikersplatform G2Crowd.  https://www.g2crowd.com/products/membrain/reviews

Over SalesBreakThrough

SalesBreakThrough (SBT) levert Membrain aan organisaties in Nederland en begeleidt hen bij het in gebruik nemen van deze oplossing. SBT brengt veel sales en CRM ervaring van waaruit zij organisaties helpen bij de vertaling van hun businessplan en doelen naar Membrain. Zij leveren diverse best practice inrichtingen om haar klanten goed op weg te helpen en tevreden te stellen.

By | 2017-10-20T09:09:15+00:00 juni 24, 2016|Salesproces|0 Comments